Reklamacje i zwroty

Reklamacje

  1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za zgodność Produktu z umową w stosunku do Konsumentów i KPPUK na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. 
  2. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi wobec kupujących niebędących Konsumentami lub KPPUK zostaje wyłączona. Przedsiębiorca ma prawo do skorzystania wyłącznie z gwarancji, która wynosi 12 miesięcy (w przypadku drabin stalowych termin ten wynosi 24 miesiące) od dnia dostarczenia Produktu. 
  3. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Produktu z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili.  Domniemywa się, że brak zgodności Produktu z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia Produktu, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką Produktu lub charakterem braku zgodności Produktu z umową.
  4. Jeżeli Produkt jest niezgodny z umową, Konsument lub KPPUK może żądać jego naprawy lub wymiany.
  5. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
  6. Jeżeli Produkt jest niezgodny z umową, Konsument lub KPPUK może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
  1. Sprzedawca odmówił doprowadzenia Produktu do zgodności z umową poprzez naprawę lub wymianę, 
  2. Sprzedawca nie doprowadził Produktu do zgodności z umową poprzez naprawę lub wymianę, 
  3. brak zgodności Produktu z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Produkt do zgodności z umową poprzez naprawę lub wymianę;
  4. brak zgodności Produktu z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniej naprawy lub wymiany, 
  5. z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Produktu do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub KPPUK.
  1. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość Produktu niezgodnego z umową pozostaje do wartości Produktu zgodnego z umową.
  2. Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub KPPUK kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta lub KPPUK o obniżeniu ceny.
  3. Konsument lub KPPUK nie może odstąpić od umowy w ramach reklamacji, jeżeli brak zgodności Produktu z umową jest nieistotny. 
  4. W razie odstąpienia od umowy z uwagi na reklamację Konsument lub KPPUK niezwłocznie zwraca Produkt Sprzedawcy na jego koszt. 
  5. Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub KPPUK cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Produktu.
  6. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub KPPUK, chyba że ten wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  7. Reklamacja Produktów może być złożona na formularzu reklamacyjnym, stanowiącym Załącznik nr 1.
  8. Produkt objęty reklamacją należy odpowiednio zabezpieczyć, zapakować wraz z formularzem reklamacji oraz dowodem zakupu (np. paragon, faktura, wydruk potwierdzający zamówienie, wydruk z konta bankowego) i odesłać na adres: Park Logistyczny Hermespol, 63-006 Krzyżowniki, Magazynowa 1. 
  9. Sprzedawca zobowiązany jest do rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni od jej złożenia. W przypadku bezskutecznego upływu tego terminu uważa się, że żądanie Konsumenta uznano za uzasadnione. 
  10. Celem przyśpieszenia procedury reklamacyjnej zaleca się doręczanie Sprzedawcy formularza reklamacji (bądź innego oświadczenia z reklamacją) wraz z Produktem niezgodnym z umową oraz dowodem zakupu. 
  11. Koszty dostawy reklamowanego Produktu oraz koszty naprawionego lub wymienionego Produktu ponosi Sprzedawca. 

Odstąpienie od umowy przez Konsumenta oraz KPPUK

  1. Konsument oraz KPPUK, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia dodatkowych kosztów, z wyjątkiem kosztów dostawy zwracanego Produktu do Sprzedawcy. 
  2. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi i KPPUK w odniesieniu do umowy, której przedmiotem jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub KPPUK, a także w stosunku do umów, o których mowa w pozostałej części. Art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 t. o prawach konsumenta. 
  3. Termin określony w ust. 1 liczony jest od dnia objęcia rzeczy w posiadanie przez Konsumenta lub KPPUK, wskazaną przez niego osobę trzecią lub osobę, której skutecznie doręczono przesyłkę pod adresem Konsumenta lub KPPUK. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. 
  4. W celu odstąpienia od umowy Konsument lub KPPUK może sformułować oświadczenie samodzielnie, skorzystać z formularza odstąpieniu od umowy, który stanowi Załącznik nr 2
  5. Sprzedawca korzysta z załącznika o treści wzoru formularza odstąpienia od umowy, o której mowa w art. 12 ust. 1 pkt. 9 ustawy z dnia 30 maja 2014 o prawach konsumenta.
  6. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy wraz ze zwracanym Produktem należy wysłać na adres: Park Logistyczny Hermespol, 63-006 Krzyżowniki, Magazynowa 1
  7. Sprzedawca w ciągu 14 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy zwraca Konsumentowi lub KPUUK dokonane przez niego płatności.  
  8. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub KPPUK, chyba, że ten wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu, przy czym sposób ten nie będzie się wiązał dla Konsumenta lub KPPUK z żadnym kosztem.
  9. Sprzedawca wstrzyma się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta lub KPPUK do chwili otrzymania rzeczy z powrotem. 
  10. Sprzedawca nie przyjmuje zwrotów wysłanych za pobraniem.

Odstąpienie od umowy przez Przedsiębiorcę

  1. Klientom, którzy nie są Konsumentami oraz KPPUK nie przysługuje prawo zwrotu.
  2. Kupujący może dokonać zwrotu lub wymiany zakupionego towaru jedynie po uzyskaniu zgody Sprzedawcy i zgodnie z warunkami przez niego określonymi. 
  3. Koszty transportu związane ze zwrotem lub wymianą towaru ponosi Kupujący. 
  4. W sytuacji, gdy Kupujący zdecyduje się na wymianę towaru lub zrezygnuje z zamówienia, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do potrącenia do 20% wartości brutto przedmiotu zamówienia.
  5. W przypadku, gdy dostarczony produkt nie zostanie odebrany przez Kupującego, Sprzedawca ma prawo obciążyć Kupującego kosztami transportu.

Uszkodzenie Produktu podczas dostawy

  1. W momencie dostarczenia przesyłki przez przewoźnika Kupujący będący Przedsiębiorcą zobowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju, jeżeli stwierdził, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie rzeczy, obowiązany jest we własnym zakresie dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika. Kupujący będący Przedsiębiorcą powinien o fakcie uszkodzenia przesyłki poinformować Sprzedawcę, który może udzielić mu pomocy dochodzeniu roszczeń od przewoźnika.  
  2. W przypadku stwierdzenia przez Kupującego będącego Przedsiębiorcą ubytku lub uszkodzenia przesyłki, powinien on w obecności przewoźnika sporządzić protokół szkody, który jest podstawą dochodzenia roszczeń od przewoźnika za ubytek lub uszkodzenie przesyłki. W przypadku, w którym ubytek lub uszkodzenie nie jest widoczne na pierwszy rzut oka i ujawni się dopiero po odebraniu przesyłki, Kupujący będący Przedsiębiorcą powinien zgłosić swoje roszczenia do przewoźnika, nie później niż w terminie 7 dni od dnia odbioru. Sprzedający nie odpowiada wobec Kupującego będącego Przedsiębiorcą za szkody powstałe na skutek powstania ubytków lub uszkodzenia przesyłki w trakcie przewozu. 
  3. Kupujący będący Konsumentem lub KPPUK zobowiązany jest zbadać przesyłkę w momencie dostarczenia przez przewoźnika i w przypadku stwierdzenia, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie rzeczy, zobowiązany jest podjąć wszelkie czynności niezbędne do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika. Konsument może sporządzić protokół szkody oraz dokumentację zdjęciową uszkodzonej przesyłki, które pomogą Sprzedawcy dochodzić roszczeń zwrotnych od przewoźnika.
  4. W przypadku uszkodzenia, zniszczenia, zgubienia, utraty lub kradzieży Produktów podczas przesyłki:
    1. Kupujący będący Przedsiębiorcą jest zobowiązany do dochodzenia roszczeń z tego tytułu od przewoźnika,
    2. Kupujący będący Konsumentem lub KPPUK zgłasza swoje roszczenia w stosunku do Sprzedawcy.