Regulamin sklepu

Regulamin
www.magprofi.pl
§ 1 Definicje
- Sklep internetowy – sklep internetowy w domenie www.magprofi.pl, do którego prawa przysługują Sprzedawcy;
- Sprzedawca/ Usługodawca – Maciej Marulski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą MTS PL Maciej Marulski, ul. Sosnowa 64, 62-025 Siekierki Wielkie, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki i prowadzenia Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP: 7772369654;
- Użytkownik –osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnej, która korzysta z Usług Sklepu Internetowego;
- Rejestracja – proces zakładania Konta przez Użytkownika poprzez formularz rejestracyjny;
- Usługa – usługa świadczona drogą elektroniczną polegająca na wysyłaniu i odbieraniu danych za pomocą publicznych systemów teleinformatycznych na indywidualne żądanie Użytkownika, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron;
- Konto – przydzielona Użytkownikowi część Sklepu Internetowego, za pomocą, której może on dokonywać określonych działań w ramach Sklepu Internetowego;
- Kupujący– osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, mająca pełną zdolność do czynności prawnych, która dokonuje zakupów w Sklepie internetowym;
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca umowę w zakresie niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Klient Przedsiębiorca Posiadający Uprawnienia Konsumenta (KPPUK)– osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
- Przedsiębiorca- osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Produkty– towary fizyczne oferowane w Sklepie Internetowym przez Sprzedawcę;
- Umowa- Umowa sprzedaży lub Umowa świadczenia usług drogą elektroniczną zawierana w ramach niniejszego Serwisu;
- Umowa sprzedaży– prawnie wiążące porozumienie zawarte pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, w wyniku którego Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć określony Produkt, a Klient zobowiązuje się zapłacić określoną cenę za ten Produkt;
- Umowa świadczenia usług drogą elektroniczną- umowa świadczenia Usług drogą elektroniczną zawarta pomiędzy Usługodawcą a Użytkownikiem za pośrednictwem Serwisu;
- Newsletter– informacja wysyłana przez Usługodawcę drogą mailową, na podany przez Użytkownika adres poczty elektronicznej, mająca na celu dostarczenie Użytkownikom regularnych informacji lub treści związanymi z ofertą oraz działalnością Usługodawcy a także treści edukacyjnych;
- Regulamin – niniejszy regulamin.
§ 2 Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin korzystania ze Sklepu Internetowego www.magprofi.pl określa warunki świadczenia przez Usługodawcę usług drogą elektroniczną, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, w tym zasady korzystania ze Sklepu Internetowego, zakres odpowiedzialności Usługodawcy oraz zasady postępowania reklamacyjnego a także reguluje kwestie związane z prowadzeniem Sklepu Internetowego (zawarcie umowy, dostawy, płatności, reklamacje, zwroty) wskazane w ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Sklep Internetowy prowadzi sprzedaż Produktów za pośrednictwem Internetu.
- Jeżeli Użytkownik nie akceptuje postanowień Regulaminu, powinien niezwłocznie zaprzestać korzystania ze Sklepu Internetowego.
- Użytkownik przed zawarciem umowy jest zobowiązany zapoznać się z Regulaminem.
- Każdy Użytkownik zobowiązany jest do przestrzegania postanowień Regulaminu.
- Regulamin jest udostępniony Użytkownikowi nieodpłatnie za pośrednictwem Sklepu Internetowego w formie, która umożliwia jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści Regulaminu.
- Użytkownik może skontaktować się ze Sprzedawcą pod:
- adresem firmy do korespondencji: ul. Sosnowa 64, 62-025 Siekierki Wielkie,
- adresem e-mail: biuro@magprofi.pl,
- numerem kontaktowym: +48 515 315 314.
§ 3 Zasady korzystania ze Sklepu Internetowego
- Korzystanie ze Sklepu Internetowego jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Użytkownik, następujących minimalnych wymagań technicznych:
- komputer lub urządzenie mobilne z dostępem do Internetu,
- dostęp do poczty elektronicznej,
- przeglądarka internetowa Internet Explorer w wersji 11 lub nowszej, FireFox w wersji 28.0 lub nowszej, Chrome w wersji 32 lub nowszej, Opera w wersji 12.17 lub nowszej, Safari w wersji 1.1. lub nowszej, włączenie w przeglądarce internetowej niezbędnych Cookies oraz JavaScript.
- Korzystanie ze Sklepu Internetowego oznacza każdą czynność Użytkownika, która prowadzi do zapoznania się przez niego z treściami zawartymi w Sklepie Internetowym.
- Użytkownik zobowiązany jest w szczególności do:
- niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,
- korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób niezakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń, niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Sklepu Internetowego niezamówionej informacji handlowej (spam),
- korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób nieuciążliwy dla innych Klientów oraz dla Sprzedawcy,
- korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu Internetowego jedynie w zakresie własnego użytku osobistego,
- korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do czasowego zawieszenia funkcjonowania Sklepu Internetowego spowodowanego w szczególności koniecznością naprawy systemu.
- Informacje i zdjęcia umieszczone w Sklepie Internetowym mogą być chronione prawami autorskimi. Zabrania się ich kopiowania i rozpowszechniania, używania do celów handlowych lub umieszczania na innych stronach internetowych bez zgody Sprzedawcy. Wszystkie wymienione Produkty i nazwy są używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych i mogą być zastrzeżonymi znakami towarowymi odpowiednich właścicieli.
- Korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiąże się z wystąpieniem ryzyka zainfekowania systemu informatycznego przez niepożądane oprogramowanie, także takiego którego jedynym celem jest wyrządzanie szkód.
§ 4 Usługi
- Za pośrednictwem Sklepu Internetowego Użytkownik ma dostęp do następujących usług:
- dokonywania zakupów za pomocą Sklepu Internetowego (zawarcia umowy sprzedaży na odległość),
- założenia Konta pozwalającego na zapisywanie historii swoich zamówień oraz modyfikację danych,
- zapisu do usługi Newsletter,
- Sprzedawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu Internetowego korzystanie z usług, które są świadczone przez Sprzedawcę 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
- Usługa dokonywania zakupu dostępna jest zarówno dla osób posiadających Konto jak i bez konieczności zakładania Konta.
- Usługa prowadzenia Konta w Sklepie Internetowym dostępna jest po dokonaniu rejestracji. Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego, udostępnionego w Sklepie Internetowym. Umowa o świadczenie usługi polegającej na prowadzeniu Konta w Sklepie Internetowym zawierana jest na czas nieoznaczony od dnia otrzymania przez Użytkownika mailowego potwierdzenia założenia Konta i ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania przez Klienta żądania usunięcia Konta.
- Użytkownik ma możliwość otrzymywania od Usługodawcy informacji o nowych ofertach, promocjach, nowościach, wydarzeniach w formie wiadomości przesyłanych na podany przez Użytkownika adres poczty elektronicznej (Newsletter). W tym celu należy podać prawidłowy adres poczty elektronicznej. Użytkownik w każdym czasie może odwołać zgodę na przesyłanie Newsletter’a. Umowa o świadczenie usługi Newsletter jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania przez Użytkownika żądania usunięcia jego adresu e-mail z subskrypcji. Użytkownik ma możliwość rezygnacji z usługi poprzez kliknięcie na przycisk „Rezygnuję z otrzymywania informacji handlowych” lub inny równoważny, który znajduje się w każdej wiadomości mailowej wysyłanej w ramach tej usługi. Szczegółowe informacje na temat usługi Newsletter znajdują się w §4a.
- Usługa skorzystania z formularza kontaktowego umożliwia Użytkownikom skontaktowanie się z Usługodawcą poprzez udostępniony formularz. Celem skorzystania z tej usługi należy podać określone w formularzu dane oraz treść, którą Użytkownik chce przekazać Usługodawcy.
§4a Newsletter
- Do korzystania z usługi Newsletter niezbędne jest:
- posiadanie urządzenia elektronicznego wraz z systemem operacyjnym,
- dostęp do sieci internet poprzez jedną z przeglądarek internetowych,
- posiadanie adresu poczty elektronicznej.
- Świadczenie Usługi Newsletter wiąże się z przesyłaniem danych za pomocą sieci Internet a co za tym idzie pociąga za sobą ryzyko zainfekowania systemu. Usługodawca stosuje środki techniczne i organizacyjne, aby korzystanie z Usługi Newsletter było bezpieczne, każdorazowo jednak zaleca się korzystanie przez Użytkownika z takich zabezpieczeń jak np. oprogramowanie antywirusowe.
- Usługa Newsletter polega na przesyłaniu przez Usługodawcę na podany przez Użytkownika adres e-mail informacji w formie listu elektronicznego (e-mail), zawierających informację handlową i marketingową, w tym w szczególności ofertę Usługodawcy, informację o nowych produktach i akcjach promocyjnych, treści wpisów w mediach społecznościowych.
- Usługa Newsletter świadczona jest w zamian za przekazanie danych osobowych Użytkownika. Aby skorzystać z usługi Newsletter Użytkownik musi podać swój adres e-mail w formularzu zapisu do usługi Newsletter, dostępnym na stronie.
- Po naciśnięciu przycisku wyrażającego wolę zapisu do usługi Newsletter, na adres podany przez Użytkownika zostanie przesłana wiadomość e-mail z linkiem potwierdzającym wolę zapisania się do usługi Newsletter. Poprzez kliknięcie przycisku wyrażającego wolę zapisu do usługi Newsletter Użytkownik wyraża zgodę na otrzymywanie informacji handlowych i marketingowych na podany adres e-mail.
- W przypadku zatwierdzenia subskrypcji poprzez link aktywujący, adres e-mail Użytkownika zostanie dodany do listy mailingowej. E-mail ten będzie wykorzystywany do wysyłania Użytkownikowi informacji handlowych i marketingu bezpośredniego do czasu rezygnacji z subskrypcji.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do zaprzestania świadczenia Usługi Newsletter w każdym czasie. Usługodawca poinformuje Użytkowników o zaprzestaniu świadczenia Usług za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- Informacje wysyłane w ramach Usługi Newsletter stanowią utwory w rozumieniu przepisów prawa autorskiego i podlegają ochronie. Jakiekolwiek kopiowanie, powielanie, modyfikowanie i wykorzystywanie w sposób niezgodny z przeznaczeniem i bez zgody Usługodawcy jest zakazane i może stanowić naruszenie obowiązujących przepisów.
- Wykorzystywanie treści zawartych w Newsletterze dozwolone jest wyłącznie na użytek własny. Używanie treści Usługodawcy w celach zarobkowych, promujących działalność konkurencyjną lub jakąkolwiek inną działalność zarobkową lub niezarobkową bez zgody Usługodawcy jest zakazane.
- Użytkownik może w każdej chwili i bez podania przyczyny odstąpić od umowy usługi Newsletter. Rezygnacja z usługi może odbyć się:
- poprzez naciśnięcie na przycisk „Rezygnuję z otrzymywania informacji handlowych” znajdującego się w każdej wiadomości mailowej przesyłanej w ramach niniejszej Usługi,
- poprzez przesłanie rezygnacji w formie elektronicznej na adres e-mail: biuro@magprofi.pl,
- poprzez przesłanie rezygnacji na adres siedziby ul. Sosnowa 64, 62-025 Siekierki Wielkie.
- Z momentem wypisania się z Usługi Newsletter umowa zostaje rozwiązana.
- Użytkownik ma prawo składać reklamacje w zakresie korzystania z usługi Newsletter. W tym celu należy skontaktować się z Usługodawcą pod:
- adresem e-mail: biuro@magprofi.pl,
- adresem do korespondencji: ul. Sosnowa 64, 62-025 Siekierki Wielkie.
- Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać:
- adres poczty elektronicznej Użytkownika, na który wysyłany jest Newsletter,
- opis sprawy, której dotyczy reklamacja;
- preferowany sposób poinformowania o rozpatrzeniu reklamacji,
- dane kontaktowe do preferowanego kontaktu w ramach informacji o rozpatrzeniu reklamacji.
- Rozpatrzenie reklamacji nastąpi w ciągu 14 dni od dnia otrzymania reklamacji.
§ 5 Zawarcie umowy sprzedaży
- Przez umowę sprzedaży Sprzedawca zobowiązuje się przenieść na Kupującego własność Produktów objętych zamówieniem i wydać mu je, a Kupujący zobowiązuje się Produkty objęte zamówieniem odebrać i zapłacić Sprzedawcy cenę.
- Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.
- W celu realizacji zakupów należy wypełnić formularz zakupu. Podanie danych osobowych w formularzu jest niezbędne do zawarcia i wykonania umowy sprzedaży. W celu złożenia zamówienia należy dokonać wyboru Produktu zarówno w zakresie jego właściwości oraz ilości. Każdy z wybranych Produktów należy dodać do koszyka za pomocą odpowiedniego przycisku. Po skompletowaniu całości zamówienia należy przejść do koszyka i kontynuować proces składania zamówienia. W kolejnych krokach Kupujący wybiera sposoby dostawy Produktu oraz metody płatności. Na ostatnim etapie Kupujący jest informowany o łącznej wartości wybranych Produktów oraz kosztów dostawy a także o złożeniu zamówienia z obowiązkiem zapłaty.
- Warunkiem złożenia zamówienia jest akceptacja Regulaminu oraz Polityki Prywatności poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w formularzu.
- Zamówienia w Sklepie Internetowym można składać przez 7 dni w tygodniu 24 godziny na dobę.
- Każde zamówienie złożone przez Kupującego potwierdzone jest e-mailem z informacją o jego przyjęciu. Zawarcie Umowy sprzedaży następuje z momentem otrzymania przez Kupującego informacji mailowej o przyjęciu zamówienia.
- W przypadku, kiedy podane dane w formularzu będą niepełne i nie będzie możliwe zrealizowanie zamówienia Sprzedawca skontaktuje się z Kupującym w celu uzupełnienia tych danych.
- Od dnia zaksięgowania środków na koncie Sprzedawcy za opłacenie zamówienia, Sprzedawca rozpoczyna realizację zamówienia. Czas realizacji jest różny dla każdej kategorii Produktów i jest podawany każdorazowo na karcie określonego Produktu w Sklepie Internetowym. Na realizację zlecenia składa się: przyjęcie zamówienia, skompletowanie zamówienia, pakowanie zamówienia i wydanie do doręczenia. Jeżeli termin ostatniego dnia przypada na dzień wolny od pracy, wówczas termin kończy się z upływem kolejnego dnia roboczego. Po tym terminie Sprzedawca wysyła Produkt zgodnie z zasadami określonymi w §6 Regulaminu.
- W przypadku Produktów na zamówienie albo Produktów oznaczonych jako tych z wydłużonym czasem dostawy, dostawa może ulec wydłużeniu maksymalnie do 30 dni roboczych.
- Jeżeli nastąpią nadzwyczajne okoliczności, które uniemożliwią realizację zamówienia w terminie wskazanym w pkt. 8 Sprzedawca skontaktuje się z Kupującym. W takim przypadku Kupujący ma prawo:
- żądania zrealizowania umowy sprzedaży z uwzględnieniem opóźnienia albo
- odstąpienia od umowy i odzyskanie wpłaconej sumy pieniężnej. W tym przypadku pieniądze zostaną Kupującemu zwrócone niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia zaksięgowania wpłaty na koncie Sprzedawcy.
- W stosunku do Kupujących będących Przedsiębiorcami Sprzedawca może dokonywać zmian w konstrukcji, danych technicznych i wzornictwie zamówionego Produktu w trakcie procesu dostawy, z uwagi na modernizację i postęp technologiczny. Ewentualne modyfikacje nie będą miały wpływu na podstawowe cechy techniczne i funkcjonalne produktów. Niniejsze postanowienie nie obejmuje Konsumentów i KPPUK, którzy w przypadku niezgodności Produktów z umową mogą skorzystać z uprawnień przewidzianych w §8 Regulaminu.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do:
- wycofania niektórych Produktów ze sprzedaży,
- zmiany cen oraz ilości Produktów sklepie internetowym (zmiana cen nie wpływa na zakupy dokonane przed zmianą cen),
- wprowadzania nowych Produktów w Sklepie Internetowym,
- przeprowadzania akcji promocyjnych na poszczególne Produkty.
§ 6 Dostawy
- Sprzedawca dostarcza Produkty na terenie Rzeczypospolitej Polskiej oraz poza granicami kraju.
- Koszty dostawy pokrywa Kupujący według cennika udostępnionego w Sklepie Internetowym. Sprzedawca może określać w Sklepie Internetowym limity, po przekroczeniu których Kupujący będzie uprawniony do darmowej dostawy, która odbywa się wówczas na koszt Sprzedawcy.
- W przypadku dostawy poza granicę Rzeczypospolitej Polski termin oraz koszt dostawy ustalany jest indywidualnie i w tym celu Kupujący przed zakupem powinien skontaktować się ze Sprzedawcą.
- Metody dostawy oferowane przez Sprzedawcę zostały określone w zakładce „Dostawa”, znajdującej się w Sklepie Internetowym.
- Termin dostawy jest różny dla każdej kategorii Produktów i jest podawany każdorazowo na karcie określonego Produktu w Sklepie Internetowym. W przypadku wyboru kilku Produktów terminem dostawy zamówienia jest najdłuższy podany termin dla określonego Produktu.
- Zamówiony przez Kupującego Produkt zostanie dostarczony na wskazany przy dokonywaniu zamówienia przez Kupującego adres lub do wskazanego przez Kupującego punktu odbioru.
- W przypadku dostawy Produktów ponadgabarytowych, których dostawa za pomocą firmy kurierskiej jest niemożliwa, Sprzedawca w uzgodnieniu z Kupującym zleci transport Produktów. Wówczas Kupujący będący Przedsiębiorcą ma obowiązek wyładunku Produktów z pojazdu oraz wniesienia Produktu jak i usunięcia jego opakowań we własnym zakresie.
- Kupujący ma obowiązek odebrać Produkt w momencie dostarczenia Produktu albo w maksymalnym terminie wyznaczonym do odbioru zamówienia wyznaczonym przez przewoźnika.
- W przypadku nieodebrania przez Kupującego Produktów, jest on zobowiązany do pokrycia dodatkowych kosztów poniesionych przez Sprzedawcę tj. kosztów przesyłki zwrotnej do Sprzedawcy oraz kosztów ponownej przesyłki, jeżeli Kupujący (w trybie i terminie określonym w §9 Regulaminu) nie odstąpił od umowy.
- Sprzedawcy przysługuje prawo do odstąpienia od umowy bez wyznaczania terminu dodatkowego na odebranie Produktów. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zostanie wówczas przesłane Kupującemu w formie mailowej z informacją o anulowaniu zamówienia z uwagi na jego nieopłacenie w wymaganym terminie.
- Jeżeli Sprzedawca ani Kupujący nie odstąpi od umowy i Sprzedawca wyznaczy Kupującemu dodatkowy termin na odebranie Produktów, Sprzedający może zastrzec ponowną wysyłkę Produktów dopiero po uiszczeniu przez Kupującego kosztów przesyłki zwrotnej oraz kosztów ponownej przesyłki.
- Wydanie Produktów:
- w stosunku do Kupującego będącego Przedsiębiorcą następuje w z chwilą powierzenia przez Sprzedawcę Produktów przewoźnikowi trudniącemu się przewozem rzeczy tego rodzaju. Oznacza to, że w przypadku ubytku lub uszkodzenia przesyłki, Kupujący będący Przedsiębiorcą ma obowiązek roszczenia kierować w stosunku do przewoźnika oraz niezwłocznie poinformować o tym fakcie Sprzedawcę. Formularze reklamacyjne w stosunku do poszczególnych przewoźników są dostępne w Sklepie Internetowym,
- w stosunku do Konsumenta oraz KPPUK następuje z chwilą jej wydania do rąk Kupującego, chyba że Sprzedawca nie miał wpływu na wybór przewoźnika przez Konsumenta lub KPPUK, wówczas wydanie rzeczy następuje z chwilą powierzenia przez Sprzedawcę Produktów przewoźnikowi trudniącemu się przewozem rzeczy tego rodzaju.
- Z chwilą wydania Produktów przechodzą na Kupującego korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy.
- W momencie dostarczenia przesyłki przez przewoźnika Kupujący będący Przedsiębiorcą obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju, jeżeli stwierdził, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie rzeczy, obowiązany jest we własnym zakresie dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika. Kupujący będący Przedsiębiorcą powinien o fakcie uszkodzenia przesyłki poinformować Sprzedawcę, który może udzielić mu pomocy dochodzeniu roszczeń od przewoźnika.
- W przypadku stwierdzenia przez Kupującego będącego Przedsiębiorcą ubytku lub uszkodzenia przesyłki, powinien on w obecności przewoźnika sporządzić protokół szkody, który jest podstawą dochodzenia roszczeń od przewoźnika za ubytek lub uszkodzenie przesyłki. W przypadku, w którym ubytek lub uszkodzenie nie jest widoczne na pierwszy rzut oka i ujawni się dopiero po odebraniu przesyłki, Kupujący będący Przedsiębiorcą powinien zgłosić swoje roszczenia do przewoźnika, nie później niż w terminie 7 dni od dnia odbioru. Sprzedający nie odpowiada wobec Kupującego będącego Przedsiębiorcą za szkody powstałe na skutek powstania ubytków lub uszkodzenia przesyłki w trakcie przewozu.
- Kupujący będący Konsumentem lub KPPUK obowiązany jest zbadać przesyłkę w momencie dostarczenia przez przewoźnika i w przypadku stwierdzenia, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie rzeczy, obowiązany jest podjąć wszelkie czynności niezbędne do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika. Konsument może sporządzić protokół szkody oraz dokumentację zdjęciową uszkodzonej przesyłki, które pomogą Sprzedawcy dochodzić roszczeń zwrotnych od przewoźnika.
- W przypadku uszkodzenia, zniszczenia, zgubienia, utraty lub kradzieży Produktów podczas przesyłki:
- Kupujący będący Przedsiębiorcą jest zobowiązany do dochodzenia roszczeń z tego tytułu od przewoźnika,
- Kupujący będący Konsumentem lub KPPUK zgłasza swoje roszczenia w stosunku do Sprzedawcy.
§7 Warunki i metody płatności
- Ceny podane na stronie są podawane w polskich złotych i zawierają podatek VAT (cena brutto).
- Ceny podane na stronie nie zawierają kosztów dostawy, które zobowiązany jest ponieść Kupujący.
- Kupujący, który chce otrzymać fakturę VAT powinien ten fakt potwierdzić w momencie wypełniania formularza zamówienia.
- Cena podawana przy Produkcie jest wiążąca w chwili złożenia zamówienia przez Kupującego.
- Kupujący może wybrać następujące formy płatności:
- przelew tradycyjny – zapłata przed wysyłką Produktów (przedpłata). Po złożeniu zamówienia Kupujący powinien wpłacić/przelać należność na rachunek bankowy Sprzedawcy o numerze: 37 1140 2004 0000 3102 8443 3427 w nieprzekraczalnym terminie 48 godzin. Terminem spełnienia świadczenia jest moment dokonania obciążanie rachunku bankowego Kupującego. Realizacja zamówienia następuje po zaksięgowaniu wpłaty Kupującego na rachunku bankowym Sprzedawcy,
- zapłata za pośrednictwem systemu płatności Paynow lub innej bramki płatniczej, płatność kartą, płatność BLIK- zapłata przed wysyłką Produktów (przedpłata). Po złożeniu zamówienia Kupujący powinien dokonać zapłaty za pośrednictwem wybranej metody w momencie składania zamówienia. Realizacja zamówienia następuje po zaksięgowaniu wpłaty Kupującego w systemie płatności PayU. Akceptujemy karty: Visa, Visa Electron, Mastercard, MasterCard Electronic, Maestro. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności kartami jest Autopay S.A.
- zapłata przy odbiorze Produktów (za pobraniem) – Kupujący uiszcza należność bezpośrednio przy odbiorze Produktów u przewoźnika albo w punkcie odbioru. Realizacja zamówienia następuje po przyjęciu zamówienia.
- W przypadku niedotrzymania przez Kupującego terminu płatności określonego w ust. 4, Sprzedawcy przysługuje prawo do odstąpienia od umowy bez wyznaczania terminu dodatkowego na dokonanie płatności. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zostanie wówczas przesłane Kupującemu w formie mailowej z informacją o anulowaniu zamówienia z uwagi na jego nieopłacenie w wymaganym terminie.
§8 Reklamacje
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za zgodność Produktu z umową w stosunku do Konsumentów i KPPUK na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi wobec kupujących niebędących Konsumentami lub KPPUK zostaje wyłączona. Przedsiębiorca ma prawo do skorzystania wyłącznie z gwarancji, która wynosi 12 miesięcy (w przypadku drabin stalowych termin ten wynosi 24 miesiące) od dnia dostarczenia Produktu, na warunkach określonych w Oświadczeniu Gwarancyjnym.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Produktu z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili. Domniemywa się, że brak zgodności Produktu z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia Produktu, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką Produktu lub charakterem braku zgodności Produktu z umową.
- Jeżeli Produkt jest niezgodny z umową, Konsument lub KPPUK może żądać jego naprawy lub wymiany.
- Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument lub KPPUK żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument lub KPPUK żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Produktu z umową w sposób wybrany przez Konsumenta lub KPPUK jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności z umową.
- Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez Konsumenta lub KPPUK o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub KPPUK, uwzględniając specyfikę Produktu oraz cel, w jakim Konsument lub KPPUK go nabył.
- Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
- Konsument lub KPPUK nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z Produktu, który następnie został wymieniony.
- Jeżeli Produkt jest niezgodny z umową, Konsument lub KPPUK może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
- Sprzedawca odmówił doprowadzenia Produktu do zgodności z umową poprzez naprawę lub wymianę,
- Sprzedawca nie doprowadził Produktu do zgodności z umową poprzez naprawę lub wymianę,
- brak zgodności Produktu z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Produkt do zgodności z umową poprzez naprawę lub wymianę;
- brak zgodności Produktu z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniej naprawy lub wymiany,
- z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Produktu do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub KPPUK.
- Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość Produktu niezgodnego z umową pozostaje do wartości Produktu zgodnego z umową.
- Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub KPPUK kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta lub KPPUK o obniżeniu ceny.
- Konsument lub KPPUK nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności Produktu z umową jest nieistotny.
- Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych Produktów dostarczonych na podstawie umowy Konsument lub KPPUK może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych Produktów, a także w odniesieniu do innych Produktów nabytych przez Konsumenta lub KPPUK wraz z Produktami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument lub KPPUK zgodził się zatrzymać wyłącznie Produkty zgodne z umową.
- W razie odstąpienia od umowy Konsument lub KPPUK niezwłocznie zwraca Produkt Sprzedawcy na jego koszt.
- Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub KPPUK cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Produktu lub dowodu jego odesłania.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub KPPUK, chyba że ten wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Reklamacja Produktów może być złożona na formularzu reklamacyjnym, stanowiącym Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu bądź na innym wzorze.
- Produkt objęty reklamacją należy odpowiednio zabezpieczyć, zapakować wraz z formularzem reklamacji oraz dowodem zakupu (np. paragon, faktura, wydruk potwierdzający zamówienie, wydruk z konta bankowego) i odesłać na adres: Park Logistyczny Hermespol, 63-006 Krzyżowniki, Magazynowa 1.
- Sprzedawca zobowiązany jest do rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni od jej złożenia. W przypadku bezskutecznego upływu tego terminu uważa się, że żądanie Konsumenta uznano za uzasadnione.
- Celem przyśpieszenia procedury reklamacyjnej zaleca się doręczanie Sprzedawcy formularza reklamacji (bądź innego oświadczenia z reklamacją) wraz z Produktem niezgodnym z umową oraz dowodem zakupu.
- Koszty dostawy reklamowanego Produktu oraz koszty naprawionego lub wymienionego Produktu ponosi Sprzedawca.
§9 Prawo odstąpienia od umowy
- Konsument oraz KPPUK, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia dodatkowych kosztów, z wyjątkiem kosztów dostawy zwracanego Produktu do Sprzedawcy.
- Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi i KPPUK w odniesieniu do umowy, której przedmiotem jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub KPPUK, a także w stosunku do umów, o których mowa w pozostałej części. Art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 t. o prawach konsumenta.
- Termin określony w ust. 1 liczony jest od dnia objęcia rzeczy w posiadanie przez Konsumenta lub KPPUK, wskazaną przez niego osobę trzecią lub osobę, której skutecznie doręczono przesyłkę pod adresem Konsumenta lub KPPUK. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- W celu odstąpienia od umowy Konsument lub KPPUK może sformułować oświadczenie samodzielnie, skorzystać ze wzoru oświadczenia o odstąpieniu od umowy, który stanowi Załącznik nr 2 do Regulaminu.
- Sprzedawca korzysta z załącznika o treści wzoru formularza odstąpienia od umowy, o której mowa w art. 12 ust. 1 pkt. 9 ustawy z dnia 30 maja 2014 o prawach konsumenta.
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy wraz ze zwracanym Produktem należy wysłać na adres: Park Logistyczny Hermespol, 63-006 Krzyżowniki, Magazynowa 1.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- Sprzedawca w ciągu 14 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy zwraca Konsumentowi lub KPUUK dokonane przez niego płatności.
- Jeżeli Konsument, wybrał inny sposób dostawy Produktów niż sposób najtańszy oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu poniesionych przez Konsumenta dodatkowych kosztów. Sprzedawca zwraca wówczas koszty najtańszej dostawy Produktów do Konsumenta lub KPPUK.
- Konsument lub KPPUK, który odstąpił od umowy zobowiązany jest do odesłania Produktu najpóźniej w ciągu 14 dni od dnia, w którym nastąpiło te odstąpienie. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed upływem tego terminu.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub KPPUK, chyba, że ten wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu, przy czym sposób ten nie będzie się wiązał dla Konsumenta lub KPPUK z żadnym kosztem.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta lub KPPUK do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze rzecz od Konsumenta lub KPPUK.
- Sprzedawca nie przyjmuje zwrotów wysłanych za pobraniem.
§ 10 Ochrona danych osobowych
- Dane osobowe Użytkowników będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
- Szczegółowe informacje na temat (między innymi) administratora danych osobowych, celu i podstaw przetwarzania danych osobowych, przekazywania danych osobowych podmiotom trzecim, informacji o potrzebie podania danych osobowych, okresu przechowywania danych osobowych, praw związanych z przetwarzaniem danych osobowych można znaleźć w zakładce Polityka Prywatności.
§ 11 Odpowiedzialność Usługodawcy
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody Użytkownika powstałe w wyniku:
- nieprawidłowego bądź niezgodnego z Regulaminem korzystania z Sklepu Internetowego przez Użytkownika;
- awarii sprzętu Użytkownika;
- działań lub zaniechań Użytkowników.
- W przypadku wystąpienia podejrzenia o możliwości ujawnienia hasła osobom trzecim, Użytkownik zobowiązuje się niezwłocznie zmienić dane logowania, w tym w szczególności hasło lub skontaktować się w tym celu z Usługodawcą.
- Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za naruszenie prawa i spowodowanie szkody wywołanej ich działaniami w Sklepie Internetowym.
- Użytkownik może zgłosić Sprzedawcy reklamację w związku z korzystaniem z Usług nieodpłatnych świadczonych drogą elektroniczną przez Usługodawcę. Reklamacja w tym zakresie może zostać złożona w formie elektronicznej i przesłana na adres e-mail: mch.hobbyhorse@gmail.com
- W zgłoszeniu reklamacyjnym Użytkownik powinien zawrzeć opis zaistniałego problemu, będącego przedmiotem reklamacji. Usługodawca niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni rozpatruje reklamacje i udzieli Użytkownikowi odpowiedzi.
§ 12 Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie znajdują odpowiednie przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 09.01.2024
- Sprzedawca zastrzega sobie możliwość zmiany Regulaminu z ważnych przyczyn (jak np. zmiana powszechnie obowiązujących przepisów, wprowadzenie nowych funkcjonalności, modyfikacja systemów informatycznych). O każdej zmianie Regulaminu Sprzedawca poinformuje Użytkowników poprzez umieszczenie przez Usługodawcę na stronie głównej informacji o zmianie Regulaminu. Użytkownicy posiadający Konto Użytkownika lub zapisani do Usługi Newsletter zostaną dodatkowo powiadomieni przez Usługodawcę poprzez przesłanie informacji o zmianie Regulaminu na adres poczty elektronicznej, wskazany przez nich w formularzu rejestracyjnym, jeżeli zmiany Regulaminu wpływają na prawa i obowiązki wynikające z posiadania Konta Użytkownika lub usługi Newsletter.
- Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie 7 dni od dnia opublikowania w Sklepie Internetowym.
- Ostatnia aktualizacja Regulaminu nastąpiła w dniu 09.01.2024 Użytkownik ma możliwość uzyskania archiwalnej wersji Regulaminu, kontaktując się w tym celu z Usługodawcą.
- Do zamówień złożonych i niezrealizowanych przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu, stosuje się postanowienia Regulaminu obowiązującego w chwili złożenia zamówienia. Konsument może jednak uznać poprzednio obowiązujący Regulamin za mniej korzystny od aktualnego i może poinformować Sprzedawcę o wyborze aktualnego Regulaminu jako wiążącego.
- W przypadku umów zawartych przed zmianą Regulaminu, zastosowanie ma Regulamin w wersji obowiązującej na dzień zawarcia Umowy.
- Konsumentowi przysługuje możliwość skorzystania z następujących, pozasądowych sposobów dochodzenia roszczeń oraz rozpatrywania reklamacji:
- możliwość zwrócenia się z wnioskiem o przeprowadzenie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich na podstawie Ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich,
- wystąpienie z wnioskiem o rozpoznanie sprawy przez Stały Polubowny Sąd Konsumencki działający przy odpowiednim Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej;
- zwrócenie się do Miejskiego Rzecznika Praw Konsumentów o pomoc w zakresie ochrony interesów i praw Konsumentów. Bezpłatną pomoc Konsumentom w zakresie ochrony ich praw i interesów świadczą także organizacje społeczne, takie jak np. Stowarzyszenie Konsumentów Polskich.
- Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.
- Użytkownicy będący Konsumentami mają możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy właściwym Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej. Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów, znajdują się pod następującym adresem: www.uokik.gov.pl, w zakładce „Rozstrzyganie sporów konsumenckich”. Użytkownicy będący Konsumentami mają również możliwość skorzystania z unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem internetowym: ec.europa.eu/consumers/odr.